Lýdia Jergušová-Vydarená

1991
Medzynarodowe Triennale Grafiki Kraków –
Pawilon Wystawowy BWA,
International Triennial of Graphic Arts Cracow
Internationale Grafiktriennale Krakau – Nurnberg
Grafika:
Ruch rytmu, sitodruk, 100×70cm
Movement of Rhythm, silkscreen, 100×70cm

1991
Intergrafia 91
Miedzynarodowa Wystawa Grafiki Katowice 91
Pawilon Wystawowy BWA
Exposition Internationale de la Gravure La Louviére 92,
Centre de la Gravure et de l'Image Imprimée, Belgia
Grafika:
Kobieta – Robot 6, sitodruk, 100×70cm
Woman – Robot 6, silkscreen, 100×70cm

1992
7. Miedzynarodowe Triennale Tkaniny – Centralne Muzeun Wlokiennictwa, Łódź
7th International Triennale of Tapestry – Central Museum of Textiles, Łódź
Award Centralne Muzeum of Textiles Wlokiennictwa, Łódź – nomination
Inštalácia:
Stworzenie Ziemi, aplikacja, bavelna, sviatlo, 250×580cm
Creation of Earth, applique, cotton, light, 250×580cm

1994
Korelácie, Korrelation, Correlation
AKB Bremen, Newcastle Hatton Gallery
Inštalácia:
A.I.D.S., textil, ostnatý drôt

1995
11 Norske Internasjonale Grafikk Triennale, Fredrikstad 1995
11 Norwegian International Print Triennale, Fredrikstad 1995
Fredrikstad Library
Grafika:
She and He, He and She, serigraphy

1997
V. Triennale Sztuki Majdanek 97,
The Fifth International Art Triennale,
The Summer Gallery, Majdanek
Grafika:
Continuation of a Dream 1, silkscreen, 100×70cm
Continuation of a Dream 2, silkscreen, 100×70cm

2003
Eurografik Kyiv 2003
European Culture Integration Bridge –
Lavra Gallery, Kyiv, Ukraina
Grafika:
Mathematicians – Division, silkscreen, 88×62cm

2003
Medzynarodowe Triennale Grafiki Kraków – Bunkier Sztuki
International Triennial of Graphic Arts Cracow
Internationale Grafiktriennale Krakau – Oldenburg,
Horst Janssen Museum
Grafika:
Seria: Matematycy – Dzelenie, serigrafia, 88×62cm
Mathematicians – Division, silkscreen, 88×62cm
Matematiker – Division, siebdruck, 88×62cm
Serie: Matematycy – Minus, serigrafia, 96×62cm
Mathematicians – Minus, silkscreen, 96×62cm
Matematiker – Minus, siebdruck, 96×62cm

2004
Sixth Bharat Bhavan Biennial of Print Art 2004
Roopankar – The Museum of Fine Arts, Bhopal India
Grafika:
The Change of Repetition 5, silkscreen

2007
II Bienal Iberoamericana de Obra Gráfica
Ciudad de Cáceres 2016
Grafika:
Code I, silkscreen, 110×80,6cm

2007
China Sanbao,
International Printmaking Exhibition Participants
Grafika:
Series: Occupation of Nature – Ozone Hole,
silkscreen, 120×80cm

1990
Kitchen Art – inštalácia v suterénnych priestoroch obytného domu v Bratislave
ručný papier, prírodný cesnak a cibuľa
Výstava s názvom Kitchen Art predstavuje artefakty inšpirované činnosťou človeka v kuchyni. Suroviny a technológie používané pri príprave jedla – cibuľa, cesnak, orechy a hmota papiera, vyrobená z obalov potravín v kuchynskom mixéry, prezentovali výtvarnou formou spracovaný záujem ľudí o estetickú úpravu jedla. Na prezentáciu bol vybraný priestor bývalej pivnice domu vinára. Na vernisáži boli podávané „čierne“ (s makom) a „biele“ (s tvarohom) rezance.

1998
Výstava na jedno použitie
Zelená sieň Thurzovho domu v Banskej Bystrici
inštalácia grafík

1999
Valorizácia časom
Košice, Hlavná ulica
inštalácia grafík

2007
Kolektívna výstava združenia VEKTORYart
Výstavné siene Slovenskej výtvarnej únie v Bratislave
Kontaminované čiarou
Kresba pierkom
Tajné písmo neznámeho jazyka
Strelnica

2007/2008
I → ∑(a + b) = √c
Galéria ForZet v Bratislave
40 grafických listov
Výstava s názvom I → ∑(a + b) = √c prezentuje diela Lýdie Jergušovej-Vydarenej z jej posledného tvorivého obdobia. Životné skúsenosti z bytia, v časovom úseku vymedzenom rokmi 2000 až 2007, sú zhmotnené do diel, ktoré síce používajú symboly a znaky už osvedčeného výrazu, ale rozprávanie je stručnejšie a zrozumiteľnejšie. Tak ako v sérii Matematici alebo Okupácia prírody aj vo vystavených dielach je zjavný zámer autorky označiť názvy jednotlivých artefaktov vzorcami, či už z aritmetiky alebo geometrie. Podľa jej názoru súčasná doba je dobou ľudí, ktorí k svojmu životu potrebujú matematické vedy a to na všetkých stupňoch vzdelanosti, veku a rôznosti profesií. Preto aj výsledný efekt z umeleckého diela je podriadený autorovmu vedomému alebo podvedomému používaniu čísel a vzorcov či už v kompozícií diela, v jeho rytmizácii alebo priamo použitím média.